fredag 23 januari 2009

Min Dualit brödrost




Tänkte visa er en av mina absoluta favoritprylar, nämligen min snygga rostfria brödrost från engelska Dualit. Den har varit i min ägo sen 1994 (!) och funkat felfritt sen dess.Fast häromhelgen trodde jag den gått sönder eftersom mackorna inte blev rostade som de skulle. Det visade sig att det inte var fel på Dualiten utan bara strömmen som gått...vilken tur:)

(Tack för lånet av kameran kära syster Karo och svåger Lars, ni är jättesnälla!)


Ha en trevlig helg:)
Kram Jenny

11 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hej Jenny!
Den var ju jättesnygg, en brödrost man lätt kan låta stå framme. Otroligt att den har hållt så länge.
Trevlig helg
Kram Åsa

Engelska Villan sa...

Den där brödrosten blir en prydnad i köket och ger en härlig känsla. Apropå det rostade jag precis en macka, som jag ska sätta tänderna i nu!
Ha en skön helg!
Kram Anna

Älfgärdet sa...

Ja men det är ju så med kvalité!!! Tur att du hittade mig så jag kunde besöka dig :). Dualiten är verkligen fin! Den står sig i alla lägen.

Anonym sa...

Brödrosten är toppen! Vi ser fram emot rostade mackor nästa gång vi sover över :o)
/Karo, Lars o Vera!

Anonym sa...

Hej Jenny!
Så skoj att du hittade till mig, så att jag hittade till dig!
Du visar så mycket fint och verkar ha precis min smak - detta verkar lovande!!

Mer information om bloggträffen kommer snart!

Kram Camilla

Bygatan sa...

Lyckos dig som äger en sån!
Jättesnygg!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Lena

DRÖMHUSET sa...

Hejsan Jenny! Tack för titten hos mig :-)
Måste bara säga att du har ett så vackert hem med ett underbart läge!
En Dualit brödrost står högt på önskelistan här, älskar designen.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Sofie

syster doris sa...

Hej Jenny!
Vilken långlivad supersnygg rost...
Kram kram

Jenny sa...

Tack! Ja, det lönar sig verkligen att köpa kvalitet:)
Ha en fortsatt trevlig helg allihopa,
kram Jenny

Newhome.se sa...

Verkligen snygg!

Har du handlat den på www.newhome.se eller någon annan som handlat där?

Coffeclub.se - Kaffekapslar billigt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.