fredag 8 maj 2009

Auktionsfynd!

Hej!

Igår var det dax för auktion i Rävlanda igen och som vanligt fick jag ju med mig lite grejer hem..

Det blev en jättefin gammal potatiskorg med patina, tvättbräda och en pall i rotting som jag nöjt ropade in.




Potatiskorgen är lite sned o rostig men det är precis så jag vill ha den! Den kommer bli jättefin att ha krukor i ute i trädgården.




Tvättbrädan ska oxå få stå någonstans utomhus tror jag. Tittar man närmare på den finns det fortfarande kvar vita tvättmedelsfläckar:)




Den här pallen vet jag inte riktigt varför jag fastnade för, tycker den är lite charmig. Det tyckte däremot inte sambon som bara suckade när jag ropade in den*fniss*.


Idag är jag ledig från jobbet o tänkte fixa o dona härhemma, är elakartat stressad inför besöket nästa vecka kan jag säga,hihi! Ska försöka hinna kika in till er andra senare ikväll. Tack alla ni goa som besöker mig och lämnar så fina kommentarer, blir ju såå glad!
Trevlig helg,


Kram Jenny ♥ ♥

49 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej Jenny! Ååå wow vilka auktionsfynd alltså!! Det var minsann inte dåligt. Potatiskorgen kommer bli kanonsnygg i trädgården och tvättbärdan gillar jag skarpt. Är själv ute efter en. Har sett många på tradera men de blir så dyra med frakt. Kanske är jag för snål.. vad fick du ge för din om jag får fråga nyfiket?

Läcker pall! Ibland förstår sig inte männen på det här med inredning. Det är bara att skaka av sig haha.

Trevlig helg. Kram från mig

Jessica sa...

Hej, vilka fynd du gjort! Vart sjutton ligger det där Rävlanda, verkar ju vara ett riktigt fyndställe!
Korgen är ju bara så fin! Har kollat på nya men de är ju såå dyra...
Förstår att du lider av elakartad stress (kul ord), det skulle jag också göra om jag var du... Men det kommer bli en superbra reportage i ditt finafina hem!
Jag kan fara runt som en tok inför en middag eller kalas bara, kan tänka mig vad du står inför :)

Ha nu en riktigt skön helg, och glöm inte att vila lite också!

Kram
Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Precis en sån potatiskorg fyndade jag på Loppis i våras. Dom är jättefina, tänk den full i höstlöv..Nu hade jag den upp och ner i rabatten som Rådjurskydd. Bra till mkt. Det var fina fynd alla tre.
Ha en skön helg
Kram till dig
AnnaMaria

Radhusdrömmar sa...

Åh en sån korg skulle jag också vilja ha. Kul att gå på loppis :-)

Ha en bra helg!

Kram Johanna

♥ Fyra årstider sa...

Du är redan min bästis på bloggen:-)..dessutom gillar vi ju samma saker..den korgen finns i mitt hem med.
Kram Lotta

rautaharakka sa...

Suloisista suloisin pieni palli!
Trevlig helg! Kram Eeva

Signe 1 sa...

Oj oj oj vad fina saker du har fyndat - igen!!! Korgen var helt underbart fin, vilket kap! Ha en fin dag o stressa inte ihjäl dig... Kram Sofia

Tulipa sa...

hej!
Den där pallen - du den var riktigt läcker...
Såg en korgstol med hög rygg i lite snirklig modell...ångrar att jag inte köpte den. Den hade varit så läcker bredvid en klängros i trädgården!

Korgen så läcker också!
Såna behöver man alltid!

Kram Mariette

Vitt o Vältummat sa...

Trevliga fynd. Tvättbrädor har jag också köpt 2 st.
Ha en skön dag
Kram
Åsa

millandante sa...

Det får bli en tur till Rävlanda snart!! Så fina saker du ropat in! Pallen är ju bara så fin och speciell!!
Ha en trevlig helg!
Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej jenny!
Vilka fynd, skulle vilja ha alla sakerna. Sådana korgar är ju inne nu. Tvättbräda är mysigt och pallen var helt underbar!
Ta det lugnt med allt fixande, du har så fint ändå. Du måste njuta lite också. I helgen blir det lite vin både i kväll och på lördag...
Kramis Susanne

Gnistrande snö sa...

Wow, vilka härliga fynd!
Det är allt något speciellt med gamla prylar.

Ha en fin helg!

Kram
Katarina

Kristall & Pynt sa...

Vilka fina fynd, gillar din korg.
Ha det gott

Lauras gård sa...

Jag överdriver väl inte om jag säger att auktionen i Rävlanda måste vara ditt andra hem... Potatiskorgen var ju för fin. Jag har letat efter en sådan i våra uthus, men nej... Tvättbrädan var mysig. Ska du sätta den på någon vägg eller vart kommer den hamna? Ha en underbar helg! Kram Stina

Vitt och Blått sa...

Vilka fina saker du har fyndat - älskade korgen, en sådan skulle jag också vilja ha! Trevlig helg - kram Ewa

Jade Creative sa...

Jenny your auction finds are superb!
I'd like to see how you use the wire basket in your garden.
Have a great day!
Darlene

rosenskära sa...

Ditt Rävlanda-freak! Att du kan fynda så varje gång - avundsjuk! Pallen är kanon, sätt ut den i trädgården så får den fantastisk patina, tänk att låta en klätterväxt boa in sig i den så att den blir alldeles inklädd!

Ha en skön kväll och helg!

Kramar/Lena

ikris sa...

Haha, du är för rolig! Du har inte funderat på att sadla om till antikhandlare istället? :D Jättefina fynd!

STENLYCKA sa...

Å en potatiskorg, det påminner mig om när min man var och slängde saker i återvinningen och kom hem med en potatiskorg och då säger dumma jag
-Gå genast tillbaka med den..!! Detta var för några år sedan och hade det hänt idag hade han fått en kram och den hade fått stanna. Så kan det gå när man får korgen.
Ha en skön helg i det gröna!
KRAM

ansku sa...

Vilken fin korg!! Riktigt fynd!!
En sådan tvättbräda har jag med :)
Trevlig helg!!
/kram Ansku

Majas skafferi sa...

Hej! Herregud, det är ju inte klokt vad du hittar- och lyckas ropa in- på auktioner!
Fy, vad avundssjuk jag blir! ;) Men kul för dig, reportaget kommer bli kanon, det kan inte bli annat med alla fina saker du omger dig med!
Trevlig helg!

Nylyckan sa...

Hej Jenny! Du hittar alltid så mycket fint på auktionen i Rävlanda. Kram Åsa

Ingrid sa...

Det var år och dagar sedan jag var på auktion, som barn fick jag alltid lov att åka med mina föräldrar på alla möjliga auktioner sommartid.

~Livet i byn

Marie sa...

Så mycket fint du fyndade på auktionen. Jag har också några sådana där potatiskorgar, bl.a har jag mormor och morfars gamla. Det är en stor favorit i trädgården!

Ha en trevlig helg Jenny!
Kram Marie

Stjärnor & Champagne sa...

fynderska där...Gillar verkligen korgen. Hoppas att ni har det bra, ha en skön kväll...

Kram Anne

Lantligt i stan sa...

Så kul att du hittade in till mig! Vilka fina fynd du gjort! Potatiskorgen var underbar!
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Guttemamma sa...

Superfine ting,alle tre!! Ha en strålende helg,klem fra Anette

Helenas loggbok sa...

Vilka fina fynd du gör hela tiden! Jättekul!
Stressa inte ihjäl dig inför nästa vecka. Det kommer ändå bli hur fina bilder som helst hemifrån dig!
Ha det bra!
Kram
Helena i Luxemburg

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vila fina saker du fick med dig hem!
Jag vill också ha en tvättbräda..
Jag tyckte pallen var helcool! Lite 50-tals retro på nåt sätt! Behåll den!!

Lycka till i helgen. O du, glöm inte att andas lite emellanåt också ;)

Ha det gott!
Kram Jeanette

Anonym sa...

Vet du om att Grönbergs Interiör har 50% REA på all Greengate?

Trevlig helg!

Kram Anna

sand mellan tårna sa...

Ville bara kika förbi så här på fredagskvällen och säga trevlig helg.

Korgen är underbar!!!! och ja... jag är galet förtjust i den prickiga toppen..... kommer tat bli en favvo, men nu får jag sluta tjata om den på bloggen.

Kram Linda

Snuttan sa...

Vilka underbara fynd
Kram
Åsa

homebylina sa...

Åh, vilken fin potatiskorg, där gjorde du ett fynd! Ha en bra helg! Kram Lina

Vit som snö sa...

Åhh vad jag blir avis på din korg!!! Jag letar en sån med ljus o lykta. Men jag unnar dej den ändå, är glad att just du fick fynda den!
Var inte så stressad för besöket. Du har ett så vackert hem o minns att vi alla har ett kaos som döljer sej utanför kamerans ramar!
Det är till syvende och sist dej dom vill möta, ditt vackra hem är en bonus!
Stora fredagskramen från Cilla

Nettan sa...

Wow, vilka fynd, fick minsann köpa en " ny " potatiskorg, inte sett de nånstans =0(, men din va charmig.
En tvättbräda köpte jag på Bra & Begagnat i Örebro för 15:-, inte bestämt mig om jag ska måla den, faktiskt fin som den är ;0)

Ha en skön Helg !
Kram Nettan

Fröken Tindra sa...

Fina saker du hittat som vanligt! Jag gillar särskilt pallen.
Ha en skön helg i allt stök!
Kram!

färg o form sa...

Tjohej och tack för titten hos mig!! Guud sån söööt potatiskorg, lite rost är bara vackert. Trevlig Helg
Kram Hannah

Maya sa...

Härliga fynd! Ska se om inte jag också kan sticka iväg på någon auktion och fynda..:)

HWITA DRÖMMAR sa...

Tack för din söta kommentar! Härliga fynd du har gjort, gillar tvättbrädan den blir ju jättefin vit! Ha en riktigt skön helg! Kram Maria

Smultronlycka sa...

Hej!!
De där fynden blir man ju bara såå lycklig av att se!!
Jag längtar tills jag kommer iväg på auktion eller loppis och kan hitta några lyckopiller till saker ;)
Hoppas du får en superbra helg!
Kram på dig!

VITA NYANSER sa...

Så fina saker du har hittat. Korgen var superfin. Tvättbrädor gillar jag oxå. Åh, din stackare, den stressen känner jag igen.... Man vill att allt ska bli så bra och fint som möjligt. Hoppas att du hann en del när du var ledig, nu har du en hel helg på dig oxå. Jag VET hur det är så där dagarna innan.

Sköt om dig!
Kram l-l

Therese sa...

Pallen är verkligen jätte fin. Gäller bra att man inte sätter sej i backen ;o).
Potatiskorg skulle du inte sagt det så skulle jag säga vedkorg, perfekt storlek för det. =)

Ha en skön helg.
Kram
Tezz

Kerstin sa...

...det där Rävlanda alltså...verkar ju vara värsta guldgruvan! =)

Har läst och läst, men...vad är det för spännande besök du ska få? Spännande!

´Tack snälla för kommentaren hos mig, den gör mig glaaad!

Kramar / Kerstin

Anonym sa...

Dom hade rullar med tyger, jag kunde tyvärr inte utforska allt så noga som jag velat pga två klåfingrade småbröder...hm, hm...
Ring och kolla! Grönbergs interiör har även en blogg nu för tiden http://gronbergsinterior.blogg.se/ där står det om Greengate utförsäljningen. Tydligen så fyller dom på efterhand. Åk dit tycker jag, du kommer garanterat fynda!

Kram Anna

Aratorps Lena sa...

Vid nästa auktion SKA jag ta ledigt! Jag hade gärna ropat in den tvättbrädan, superfin! Allt var jättfint, vilka klipp! Grattis! Hoppas ni får en härlig lördag! /Lena

alegni sa...

så fina saker du fyndat! de där potatiskorgarna tycker jag jättemycket om. konstigt att jag inte sett sådana här i landet överhuvudtaget.
kram
ingela

Nettan sa...

Vilka härliga fynd! Grattis! Pallen var ju jättecharmig..karlar förstår sig inte på sånt!!;-)
Kram Nettan

Lotta sa...

Hej jenny.tack för ditt besök hos mig,vilken trevlig blogg DU har,den där palle du ropade in skulle väl kunna bli hur fin som helst med lite vit färg *fniss*.Ha en jättefin helg.Kramisar Lotta

i Emmas vita hem sa...

Superfina auktionsfynd! En sån där potatiskorg skulle jag vilja ha också :) Hoppas att du får en fin fortsättning på helgen! Många kramar Emma