söndag 14 juni 2009

Ännu fler loppisfynd..

Hej på er!

Imorse gick vi upp jättetidigt för att vara på plats på loppisen i Hällingsjö när de öppnade vid 9. När vi kom dit upptäckte vi snabbt att det som såldes bara var "junk" folk hittat i sina källare eller på vinden (typ gamla skor,kläder o videofilmer..). Det var en besvikelse så vi åkte nästan omgående därifrån. Eftersom det var tidigt på dagen beslutade vi oss för att prova en annan loppis vi hade läst om i tidningen istället. Det var en gårdsloppis i Vallda vid kusten utanför Kungsbacka. Vi tog bara vägen om Rävlanda först för att hämta upp Svärmor Sirkka som oxå ville följa med:)


Här sålde de allt möjligt, både gammalt o nytt. Fina zinkhinkar fanns i parti och minut o även gamla glasburkar o flaskor.




Jag gick ju givetvis inte tomhänt därifrån (fast det trodde ni väl inte heller;)), fick tag på de här fina rejäla gamla glasflaskorna som jag tänkte ha som prydnad på vår farstukvist.



Den bruna flaskan kommer från Eriksbergs Bryggeri i Göteborg,det stod tryckt både på flaskan och på den vita porslinskapsylen.



Efteråt grillade vi och badade bastu hos Svärmor Sirkka, det var jättemysigt!

Nu ska jag kika in hos er andra o se vad ni haft för er:)

Ha en jättebra vecka,

Kramis Jenny ♥♥

33 kommentarer:

Designe sa...

Så fina fynd, både här och inlägget nedan! Vackra regnbilder oxå! HÄr har regnat hela dan men vi klarade oss faktiskt igår,lördag, då var det jättevarmt!:)
Ha en bra kommande vecka! Kram :)

VITA NYANSER sa...

Där skulle jag ha varit, åh, Zinkhinkar är jag ute efter. Vilket lyx att få komma till en sån loppis, så kuuuul!

Ha det bra!
Kram L-L

Susanne sa...

Hej,ja jag trodde rätt nästan i alla fall..Min bror med fam bor i Floda ..Innan i Partille.. Själv har jag varit Hisingsbo i alla mina år innan jag hittade ner hit för ca 7år sen..tycker det är lite dåligt med loppisar häromkring kanske blir lite mer nu i sommar,hoppas jag..Trist när det står loppis och det bara är skräp..Ha en fortsatt bra kväll

Mollymera sa...

Hejsan! Jag var oxå i Hällinsjö idag, inte fyndade jag heller, dyrt var det med.
Kram Christina

Vekarus sa...

Hienoja löytöjä taas! Minunkin pitäisi joskus ehti jollekin kunnon kirpputorille!

Minulla on muuten jotain sinulle blogissani! Hyvää juhannusviikkoa!

Signe 1 sa...

Och du fyndar som vanligt vännen!! Blir lite avis på alla era loppisar! Vilka fiina zinkhinkar de hade, me like a lot!:-) Ha en fin start på kortveckan:-)) Kram Sofia

Blåbärs och smultronstället sa...

Ser att du också fyndat på loppis, vilka fina saker. Jag har ju också en fin virkad väska som jag visade för ett tag sedan, glasflaskorna är så fina. De kan man ha många av:-)
Jag var på loppis i lördags och fyndade lite till som jag visar en annan dag.
Ha en fn vecka, Jenny!
Kram Susanne

Birgitta sa...

Hej
Verkar vara en riktigt bra loppis du varit på och fick med dej lite hem också. Duktigt.
Ha en skön vecka.
Kram Birgitta

Tulipa sa...

Hej Jenny!
vad skönt det lät med att bada bastu!
Det har jag inte gjort på 100 år typ...

Såna där flaskor gillar jag också, snyggt att ha i trädgården!

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Mariette

Vita små hjärtan sa...

Oj vad mycke mysiga saker!!!
Kram Agnetha

Fröken Tindra sa...

Vad synd att Hällingsjö blev en besvikelse när ni tagit er dit då tidigt! Tur att du fick kompenserat på den andra loppisen då! ;0)
Bastu är ju inte helt fel.
Ha en skön Midsommarvecka!
Kram!

The Primetime family sa...

Underbart med loppisfynd! Jag maste verkligen hitta mig fram till loppisar har i Alperna ocksa. Det maste ju finnas. towe.

Engelska Villan sa...

Hej Jenny!
Vad konstigt, nu funkar det helt plötsligt att lämna kommentar :) Försökte tidigare.
Vilken härlig loppis du besökte idag då! Fina fynd.
Kram Anna

Vitt o Vältummat sa...

Synd att jag inte var där. Sådana hinkar spanar jag efter!
Ha det bra
Kram/Åsa

MariMaja sa...

Oj, så mye flott!!
Maja

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men vilket utbud!!!
Såg ut att vara massor med fint!!

Kram Jeanette

Kristall & Pynt sa...

Hej Jenny!
Visst är det kul med loppis,dom där flaskorna du köpt är ju så mysiga.
Ha det gott
Kram Sofia

Therese sa...

Tråkigt att den första loppisen inte var någon höjdare.
Desto bättre att det blev en annan.
Vet du några öppettider? =D

Kramar.

StinasLoppis m.m sa...

Hej, fint du hittade,jag gillar oxå zink det är fint.Ha en fin dag Kramisar /Stina

Mjuka sa...

Åh så mysigt det ser ut. Det drar verkligen i min loppisterm "fniss".
Hoppas att allt är bra med dig
kram Malin

Söta Prickar sa...

No niin , tietysti kaikkialla muualla löytyy ihania löytöjä kuin pääkaupunkiseudulla ;) Nuo zinkkisankot houkuttelisivat ja tietysti myös se sauna!!!
Mukavaa viikonalkua sinulle täältä sateesta!
halein Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Åh herregud vilket härligt ställe. Dit skulle jag gärna vilja åka! Snygga glasflaskor och vackra hinkar! Kanske tar mig en tur... tror du de har öppet nästa söndag? Vi kan ses där! Eller någon annan söndag ;)

Kram Jenny

syster doris sa...

..God morgon!
Ja, jag hade nog mina prickiga gummistövlar i lördags och håret är ju blont! Så det var nog mig du såg! Komiskt!:)
Jag länkar dig också!

Ha det så jättebra!

STORKRAM Tina

alegni sa...

så mycket nytt o fint du fyndat i helgen, jenny!
vilka skatter som gömmer sig i era trakter!
kram
ingela

Karolina sa...

Vilka underbara glasflaskor!

Blev lite nyfiken på vart det där loppiset låg.... :)

Vit som snö sa...

Hej Jenny!
Du har en sak att hämta i min blogg!
Kram Cilla

Ingrid sa...

Men åh, du verkar ha dragning till fina loppisar. Här uppe är det bara moderns krafs som säljs på loppis.

~Livet i byn

homebylina sa...

Vilken mysig loppis det såg ut att vara! Fina fynd =)Ha det gott! Kram Lina

Kerstin sa...

Oj, vad du far runt och fyndar Jenny!! Ska du till Marie (Vita Ranunkler) på hennes trädgårdsloppis tro? Skulle vara kul att träffas på riktigt!

KRAM!
/ Kerstin

mylovelygrandma sa...

Hejsan Jenny! vilken mysig helg du verkar ha haft med loppisbesök! gillar också de där gamla glasflaskorna med porslinslock! så söt väska du visar längre ner med! Du får ha en fin vecka!! Kram!!

Älskade pion sa...

Vad mysigt ni verkar att ha haft det,åsså avsluta dagen med en bastu,kan det bli bättre.Må så gott! Kramar! Ulrika

♥ Fyra årstider sa...

Nu önskar jag dig trevlig midsommar och meddelar att jag kommer inte skriva så många kommentarer i sommar. Det gör mig bara stressad och den tiden finns inte..
Ha en skön sommar söta Jenny
Kram Lotta

Flaggduken 2 sa...

Härligt, loppis med goda fynd & sen avsluta med ett bastubad.
Kram Petra