torsdag 24 juni 2010

Målardag!

Hej på er!

Idag har jag varit ledig, vi har alltid dagen före midsommarafton inarbetad på mitt jobb, det är ju inte helt fel:)Passade på att ta tag i målningen av altanräcket som jag dragit på länge nu.. Får se om det behövs tas en gång till, tror det räcker med överliggarna i så fall. Hade förstås nya radion med mig ut, trevligt att höra på musik medans man målar:)

Jag hann även med en tur till Härskogen i eftermiddags där jag sprang 5km, det var riktigt skönt (efteråt i alla fall, hihi!).








Nu ska jag passa på att kika in till er andra en stund, lite senare ikväll ska jag och Peter kolla på sista avsnittet av Stolthet och Fördom, givetvis BBCs version med the one and only Colin Firth som Mr Darcy:) Kan se på den hur många gånger som helst..Engelsmännen vet hur man gör bra serier! (t om Peter ser gärna på den, fast han gråter inte i slutet när Elisabeth och Mr Darcy får varandra som jag gör*fniss*)


Ha en trevlig midsommar allihopa!


Kraam Jenny♥♥


28 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

En riktigt trevlig midsommar önskar jag dig också! Kram Kicki

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej sötis!
Kan tänka mej att det var ett FINT dop och du måste ju bara vara en perfekt gudmor! :)
Vi ska nog döpa Tyra i augusti, men har ju fortfarande inte bokat något. Måste ta tag i det där...
Sedan är jag grymt avis på din radio!!! ;)

Härligt med lediga dagar när man får nåt gjort, man känner sej så duktig då. Snyggt målat!

Önskar dej och din familj en riktigt fin midsommar!
KRAM

Unknown sa...

Oj, vilket fint jobb du har gjort!
Ha en riktigt skön midsommar,
Charlotta

Malin sa...

hej babe, vad fint det blir på altanen, det är därför vi ska ha ett stenhus tycker Philip men det tycker inte jag - jag vill ha trä med gammeldags stil, jag vill ha ett eget kråkbo!
Fan vad strongt att springa i värmen, jag ska ta tag i motionen när jag blir liiiiite lättare. Ha en superfin midsommar käraste Jenny och P, så hörs vi senare. Kram malin

Rose Garden Malevik sa...

Fräscht :)
Trevlig midsommar
Håkan

Country Hill sa...

Hej Jenny!
Jaha nu är Du igång med penseln igen och snyggt blir det som alltid!
Men det är klart med Robert i bakgrunden så går det väl som en dans.
Ha en riktigt härlig midsommarhelg!
Kramar Lena

Country Hill sa...

Ja vad lustigt precis på minuten!
Kram igen Lena

Marie sa...

Vad fint det blir Jenny!

Åh, jag älskar också BBC versionen av Stolthet och Fördom, kan se den hur många gånger som helst!!!!! Sååå romantisk och här är en till som är lättrörd och gråter i slutet, hihi.

Ha en fin midsommarhelg!
Kram Marie

Carin sa...

Jag äääääälskar Stolthet och Fördom!!! :)) Och gråter, ja det gör jag varje gång, men jag får sitta själv i soffan för Mårten bara suckar och går... :D

Önskar dig en riktigt härlig Midsommar!

Kramar i massor! Carin

Skogslyckan sa...

Ser vitt nytt och fräscht ut..inget kul jobb men det syns verkligen att man gjort något när man är klar. Ha nu en härlig midsommarhelg!
Kram Pia

Tulipa sa...

Hej Jenny!

Vad duktig du varit!!
Jag har också sprungit en runda ikväll, såå himla skönt (Jag har fått smak för det nu när jag kämpat ett par månader!. Kan knappt vara utan mina rundor nu...*ler*...

Idag var väl en perfekt dag att vara ledig, full sol hela dagen,- i alla fall här... Men jag har ju jobbat, mycket att göra idag!

Önskar dig en superfin midsommar!

Kram Mariette

Unknown sa...

Det var inte dåligt jobbat, så skönt när sånt är färdigt.
Vi måste måla vårt också. Det får bli på semestern. Ha en riktigt skön midsommar och vi får ju fint väder. Minns inte när det var det senast.
Kram Anna

Britt sa...

Stolthet och fördom är min favorit också!

Jag vet inte hur många gånger jag sett avsnittet när Mr Darcy kommer ridande över ägorna och slänger sig av hästen och dyker ner i dammen...;-)Wow! Han är helt okej att titta på!

Ha en riktigt skön midsommar!

Kram Britt

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad duktig du har varit.
Önskar dig en Härlig och glad Midsommarhelg:)

Susanne sa...

Hoppas att solen lyser i morgon och att ni får en riktigt härlig Midsommar..Kram Susanne

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Jag har oxå varit ledig idag!:) Skönt det jag har både hunnit med att storhandla å lite shopping:)

Vad duktig du är både målat å sprungit, det är inte illa det!

Ha en sköön kväll!
Kraam Izabell

Cathrin sa...

Även om jag inte var ledig idag (men det gör inget för nu väntar semestern!!!) har det målats här hemma också. Att måla är roligt - det syns verkligen att något hänt.

Önskar dig en fin midsommar!!!
Kram
Cathrin

Smultronlycka sa...

Hej på dig vännen!
Ja det kan vara riktigt mysigt att måla.
Med lite bra musik i bakgrunden också :)

Så duktig du är som motionerar!!

Förstår att det är kul att Peter vill se på kärleks serier/filmer.
Här hemma är det mest fotboll som gäller på tv just nu..
Skönt när VM är över :)

Önskar er en jättebra midsommar!
Många kramar till dig!!

Lissboden sa...

Så fint staketet blir och visst är Mr Darcy, alltså Colin Filth, helt fantastisk bra. Jag har också sett den hur många ggr som helst.
Jag har redan önskar dig en glad midsommar men det kan jag väl alltid göra ännu en gång.
Grattis till din vinst hos Agneta!
Kram på dig kära bloggvän!
Maria

Mia sa...

Hej Jenny

Du verkar ha en del att måla tur att du har din fina radio så du kan lyssna på lite trevlig musik.

Jag önskar er en trevlig midsommar.
Kram Mia

Signe 1 sa...

Du sprang 5:an dag iaf, kanon you go girl!!:-)

Ha en fab midsommar nu vännen!!

Kraam Sofia

Moodboardwithflowers sa...

Å vilket jättefint staket! Något sådant skulle jag vilja ha inne i vårt trapphus, där det just nu sitter ett hemskt järnräcke med månar och solar. Vart hittade ni modellen, eller var dte något ni kom på själva? Önskar er en superfin midsommar. kram Hedvig och jag

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vad fint det blev. Lite målarfärg kan göra underverk.
Ha en trevlig midsommar!
Kram Anette

StrandviksVillan sa...

Alltid skönt när man får såna där projekt färdiga! Jag ska också ha vårt altanräcke målat, men det får bli efter resan.

Ha en riktigt skön midsommar!
kram, Ann-Christine

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig också en riktigt härlig midsommarafton!
Kramis/LenaS

Karin - Mina Rum sa...

Tittar bara inte för att önska dig, din lilla turgumma, en trevlig midsommar. Ha det riktigt skönt.
Kram!

Johan sa...

Hej syrran!

Bra jobbat (löpningen medräknat ;)) det blir ju jättefint!

Hoppas ni hade en trevlig midsommar.

Kram
Johan

Linda sa...

Hej, såg ditt fina altanräcke! Så här långt efteråt, har du mått på det?? :)