torsdag 3 mars 2011

Blocketfynd!


Hej på er!

Jag har varit på jakt efter en äldre byrå ett tag och förra helgen hittade jag en på Blocket! (som min snälle P åkte och hämtade medans jag och Tindra shoppade i lördags:))

Den har lite skavanker förstås men priset var endast 300kr, helt överkomligt eller hur?:) Tror den blir jättefin efter lite slipning och målning, det lutar åt vitt eller någon ljusgrå nyans. Nya beslag blir det nog också. Byrån ska få stå i gästrummet när den är klar är det tänkt, den blir bra att förvara lakan och sängkläder i.

Visar er "efterbilder" senare:)





Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny♥♥

55 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Mycket snygg....kommer bli kanon med lite vit färg....så snyggt med pelarna och den välvda lådan!
Ska bli kul att se efterbilderna!

Ha en skön helg vännen,
Kram Anneli.

Jenny sa...

Grattis till det fina fyndet! Det kommer bli så fint, jag röstar på ljusgrått ;)
Ha en trevlig helg du med, kram Jenny

VitaVardagen sa...

Vackert hem och vacker blogg! Mysigt att hitta hit :) Kram Johanna

Susanne sa...

Hej Jenny!
Jättefin, vilket fynd...är sugen på ett renoveringsobjekt jag med ;) Hur går det med hallen??
kram Susanne

Karin - Mina Rum sa...

Vilken söt byrå! Kommer blir klockren efter några lager färg.

Ha en skön fredag. Kram!

Caroline sa...

Hej!
Ja det var sannerligen ett fynd! Jätte-fin var den!
kram!

Aratorps Lena sa...

Fantastiskt fynd! Du har näsa för det där, Jenny! Grattis till fint köp, och den kommer att bli kanon med lite färg!

Go kväll! :)

Pållan sa...

Vilken fin byrå. Jag har varit upp på vårat magasin idag och spanat in en nästan identiskt likadan fast vit som min farmor hade tidigare. Den ska få flytta med oss till det kommande huset i vår. Hittade även en massa andra godsaker som tex ett par gamla skolbänkar som ska målas vita, knoppbrädor, gamla glasburkar och vackra gamla korgar. Nu vill man att snön smälter så man kan börja pyssla med allt. Trevlig kväll önskar Pållan

Vikkan sa...

Näsa för fynd, ja sannerligen! Gillar byrån men den kommer bli ändå finare efter lite slipning/färg det är jag helt övertygad om. =)

Jag röstar också för en färg i gråskalan.

Trevlig helg och TACK för superGAM idag. =)
Kram Vikkan

mammaxtre sa...

Det ska bli spännande och se vad du gör med den.

Ha en fin fredag.

Carin sa...

Hallå vännen! Vilken bra fördelning ni har i er familj!!! :D Grattis till fyndet! Kommer bli superfin!

Har inte frågat på länge.... Hur går det för Peter??? ;-) (Jag är så himla nyfiken... )

Ha en härlig fredag! Kraaam Carin

LantlivsAnette sa...

Opppss du, det kallar jag fynd det !! Vilken fin byrå..och ännu finare blir den då du har fixat med den !!
Kraaam Anette

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Å, vilken underbar byrå!!
Kommer att bli superfin!

Ha en skön fredag!
Kram Annica

Tina sa...

Ibland ska man ha tur, den är jättefin i modellen!
Jag kan se den i ljusgrått, så snyggt.
Nu blir jag allt lite sugen på att måla faktiskt, får se vad jag kan rota fram.

Ha en skön fredag och helg du också, kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är jättefin din nya byrå, såna där höga är så fina. Jag skulle också måla.
Ha en mysig helg
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Så fin och vilket superpris!
Ha en riktigt fin helg!
Kram/Lena

Hildas hem - Sofia sa...

Blocket är fantastiskt! Jättefin med stora potential, den kommer att bli superfin :)

Jag önskar dig en härlig fredag!
Kram Sofia

Vardag och flärd sa...

Vilken vacker byrå! Jag tror att det kommer att bli fint med ljusgrått i det rummet ... men du gör som du tycker!
Trevlig helg!
Kram Eva

STENLYCKA sa...

Jätte fin var den, skall bli spännande att se den målad. Grått är så snyggt tycker jag, men så svårt att få den rätta nyansen.
Önskar dig en fin fredag och helg. På söndag skall jag gå på auktion och se om jag kan hitta något trevligt.
Kram Raina

Nilla sa...

Mycket fint fynd du gjort.
Grått är fint tycker jag oxå.
Håller med om att det är svårt att hitta rätta nyansen. Lätt att det går åt lila eller blått.
Ett tips. När du tittar på färgprover håll dem både liggande och stående, det kan visa helt olika färg då. Jag vet av erfarenhet. :)

Ha de bäst !!
Nilla

Lantliga drömmar sa...

Vilket fynd ! Själv jagar jag gamla resväskor som jag kan måla vita....får nog kolla runt på blocket på annat också. Ha en skön helg ! Nilla

Rose Garden Malevik sa...

Hej Jenny Penny
Du har verkligen god smak :)
Har även en liten fråga......du som vet allt :)
Varför kommer det bara upp bilder på vissa bloggar på min blogglista??
Verkar var så på din med....
Kram
HB

Therese sa...

Vilket fynd, jätte fin!!! Ha en underbar helg, själv ska ajg kurera en ond hals medan mannen hugger timmer till vår nya husfasad... KRAM

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!

Superfyndigt fynd, jag letar också...... (som alla andra dårå;-)


Vafint det är med pärlspont på halva väggen. Det ger bums lite merfeeling.
Helgkramar Hillevi

Vitt och Blått sa...

Underbar och vilket fyndpris!! :)
Kram Ewa

Skogslyckan sa...

Jättefin byrå, och riktigt billig! Jag har en stor spegel med lådor som skall stå ovanpå en sån byrå, som är till salu. Önskar dig en riktigt mysig fredag!
Kram Pia

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket pris för en så fin byrå, visst är det kul att fynda och när den fått sig en omgång kommer den att bli ännu finare. Tänk vilka vackra möbler man gjorde förr!
Agneta kram

Designe sa...

Åh den modellen gillar jag! Den skulle bli kanonfin i ljusgrått tycker jag! :) Ha en fin helg! Kram

Fröken Tindra sa...

Vad fin den är! Så´na gillar jag. Kommer att bli jättefin när du tagit hand om den ordentligt. =0)
Tyvärr har lille kissen inte visat sig än och jag är så himla ledsen. Usch, vad jobbigt det är. Tack för att du tänker på oss!
Kram!

Susanne sa...

vad vore live utan tradera och blocket för alla oss loppis tjejer och killar ;)
Jätte fin..varm kram Susanne

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Fantastiskt fin byrå:)))

Önskar dig en fin helg
Stor kram Susanne

Nilla Q sa...

Hej Jenny!

Men den var ju fantastiskt fin!!! Och bara 300:- Verkligen ett fynd!!

Trevlig helg!

Kram Pernilla

StrandviksVillan sa...

Wow vilken härlig byrå och vilket pris sen!
Sånt får man inte tag på här i grannlandet :(
Dom möbler som är så gamla och snygga kostar en förmögenhet...

Önskar dig en riktigt skön helg!
kram, Ann-Christine

Louise sa...

Den kommer att bli kanonfin med litet färg! och billig var den också! Lyckost ;)

ååååååååå sa...

Vilken underbart fin byrå. Den kommer bli superfin med lite färg sen. Kan redan se det framför mig =)

Tack för de fulliga orden om min blogg. =)
Min syster hon kan hon..*ler*

Ha en skön fredag!

Kram Verra

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilket fynd Jenny! Den kommer bli jättefin!! Jag funderar själv på att slipa och sandpappra å måla min skänk där hemma vit, du kan kan tipsa mig om vad man ska tänka på när man köper färg..?

Ha en trevlig helg söta du!:)

Kraam Izabell

himlaverket sa...

Å, vilket fynd. För tre hundra, det är ju så roligt att hitta nåt så fint för den summan...
Ska bli spännande att få se den färdig sen ;)
trevlig helg, Kram ullamaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Åhh vilken fin byrå! Tror den kommer bli kanon vit eller ljusgrå:)

Kram Susanne

Unknown sa...

Den var ju riktigt fin. Och jag kan se för mitt inre hur snygg den kommer att bli hos dig :)
Ha en skön kväll
Kram Maria

Ljusa vardag sa...

Jag säljer inte Lingon och blåbärskläder själv. Jag hade bara ett sådant party hemma;) Men herregud vad billigt pris på den fina byrån. Hon eller han som sålde den visste nog inte hur mkt den var värd. Du gjorde ett riktigt kap!!! Ha en fin helg! Mvh Anna

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vilket underbart fynd!

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)

Hauskaa viikonloppua myös sinulle!
Kylläpäs sinä löysit halvan lipaston! :)
Blocketista voi löytää ja me jotka maalataan niin ei haittaa jos on vähän kulunut vai mitä?

Vaalean harmaa kuulostaa kivalta ja sopivalta tuon tyyliseen lipastoon!
Kiitos neuvoista mun pöytälevyistä.

Mä mietin yhä, vaalen harmaata mut katsotaan.
Puhtaan näköiset nyt mut vois vähän brytata jos ottais harmaan!

Hyviä öitä!

Halin Sirpa

A House With A View sa...

Jäääättefin byrå!! Kommer bli perfekt i vit eller ljusgrå färg!! Vilket kap!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

maria sa...

Den byrån är jättefin och påminner om en byrå jag har i Dalarna som jag ska få hem i sommar..

Tror den blir jättefin i grått :)

Ha en underbar lördag och hoppas solen lyser på dig !
Kramar Maria

Nyanser av vitt sa...

Den är jätteläcker och kommer att bli superfin ommålad.
Ha en fin helg.
Kram Agneta

Gunilla sa...

Vilket superfynd den kommer att bli riktigt fin när du gjort ditt.

Ha en fin helg
Gunilla

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Vilket fynd! Så söt byrå, kommer bli jättefin i vitt eller grått.
Kram Sofia

20-talshuset sa...

Gud vilken fyndare du är! Grattis, den kommer bli jättefin. Själv letar jag efter ett s.k rattbord (pelarbord) och var med och bjöd på nätauktion här om dagen. Men jag gav upp när det passerad över 1000-lappen. Men jag letar vidare... Ha en härlig helg! Kram Anna

Unknown sa...

Kanonsnygg, jag ser alltid möjligheter i möbler.

Oavsett skavanker så var 300 spänn ett vrakpris enligt mig, du kan det där med fynd du. ;-)

Ser så klart fram emot att se vad du gör med den.

Nu får ni ha en härlig helg och rå om varandra riktigt mycket!

Kraaaaaam

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Vilket fynd och 300:- verkligen ett bra pris!
Det är så fint med den välvda lådan och så snygg den kommer att bli med några penseldrag!
Ha en skön helg!!
Kram Marith

Så Vitt Jag Vet sa...

Ett verkligt fynd.. 30€ . För det hittar du ingenting i Finland. Den är vacker din byrå..
Kraam
Sanne

Malin sa...

Hej!

Så roligt när man hittar fynden! Den kommer bli jätte fin när den fått sin make over tror jag, spännande =)

Må så gott!

Kramar Malin

Villa Carl Larsson sa...

Du är en rackare på att hitta fynd på blocket/auktion/loppis mm. Billigt och bra också. Jättefin byrå! Jag har en liknande som jag fått av min farmor. Den ska jag nog behålla i den furufärg den är. I alla fall än så länge. Planer är att ha den i gästrummet för min del också :) Dels för förvaring av tex sängkläder men också förvaring när gästerna kommer på besök. De kan väl få en tom låda att lägga sina egna kläder i kanske :)

Kram Josefin

Färjtorp sa...

Oj vilken fin! Gammal och charmig, ibland har man tur på blocket!!

Kram och trevlig helg
/JOhanna

Det grå huset sa...

Åh vilken fin byrå, lyckoost! :) Jag är ute efter nåt liknande att ha i vardagsrummet! Ha en skön helg! Mvh Elin