söndag 17 februari 2013

Dags att vakna!

Gokväll i stugorna!

Hoppas ni haft en härlig helg, det har vi haft:) Peter och jag har varit på min vän Kristinas 40-årsfest, sovit över på mysigt hotell i Göteborg och idag var vi i Älvängen o hälsade på hos mina föräldrar där min faster Helena var på besök från Finland.

Förra helgen tog jag upp mina Mårbackapelargoner från källaren..nu börjar de så smått vakna:)
Jag är en väldigt dålig bloggvän just nu..tack för att ni kikar in här hos mig och lämnar några rader ändå!

Önskar er en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

15 kommentarer:

Sirpa sa...

Hej! Låter att du har haft det skönt! Roligt när man ser blommorna göra nya blad, vår!:) Önskar dig en trevlig kommande vecka! Kram Sirpa

Anette Ryan sa...

Hej Jenny! Visst är det någe visst med de där första små skira bladen på en växt. Även här där det oftast växer så det knakar och speciellt pelargoniern men alla är ju inte året runt och man blir så glad när det tittar upp små gröna saker :-)
Kram Anette

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt när de vaknar till! Så mysig helg du har haft då!!!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Agnetha

Vardag och flärd sa...

Fin helg du haft! Jag börjar också pyssla med mina pelargoner, får se om det blir nån ordning på dem.
Jag kan inte påstå att jag är någon bra bloggvän heller och inte kommer det att bli bättre, men jag försöker titta in i alla fall till de som betyder mest för mig.
Ha det riktigt fint, vännen!
Kram Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Låter verkligen som om ni haft en supermysig helg... Precis så som det ska vara :)
Din mårbacka kommer nog bli fin :)
Stor kram
Jessica

Unknown sa...

Där sa du nåt. Jag ska ta fram min pelargon också ju. Hade glömt bort den... :-) du har klippt ner den rejält, jag tycker det där är så svårt. Men man kanske ska våga.

Kram
Pernilla

Anonym sa...

Vilken härlig helg. Du sa nåt, måste kanske väcka mina jag också.....
Ha det gott
Kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som en bra helg du har haft
ha det bra
kram Rosa

Annes vita rum sa...

Visst är det roligt att ta fram dom där risiga gamla planterna,och oftast, men inte alltid:) så blir dom fina..ha de gott..kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej finaste Jenny!! Visst känner man att våren börja komma det liksom spritter i hela kroppen....ha en himla massa pellisar nere i vår källare o det verkar som om alla överlevt vintern...... Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

Fröken Tindra sa...

Vad spännande med dina pellisar!! Jag är urdålig, verkligen urdålig, på det där. Skall bli kul att se hur de utvecklar sig.
Härligt att ni haft en fin helg. Jag kom hem från Kiel i morse. Vi hade det finfint! Trist att gå till jobbet bara men det gick det med. =0)
Kram!

Anonym sa...

I år får jag köpa nya pelargoner, mina gamla som var så vackra finns inte kvar. Det får bli nya röda...
Kram Birgitta

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjoooho, nu är det dags,vilken lycka!!!! ( Hoppas alltär fintmed Gösta & Elvira ;)

promenader på landet sa...

Åhhh Pelargoner, du ger mig hopp om att det finns en vår:) Kram Maria

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hur förvarar man de bäst? Svalt och mörkt? Vattnar du dem?

Kraam Izabell